Terhes vagyok. És szülész-nőgyógyász.

Terhes vagyok. És szülész-nőgyógyász.

Határzár

2020. szeptember 15. - MamiDoki

Nehéz helyzetbe került a határzár kihirdetésével Ön és sok más páciens is! Futó kezelések lettek leállítva, kiutazás kérelmezése vált hihetetlen bonyolulttá. Kezdünk elzárkózni Csehországtól és így Brno-tól is, ami nagyon sok meddőség kezelésben résztvevő pár számára az utolsó mentsvárat jelenti.

Mikor először találkoztunk már eldöntött tény volt, hogy lombikprogramba fognak. Milyen út vezetett idáig? 

2016-ban majd 2018-ban is méhen kívüli terhességem volt és sajnos a második alkalommal el kellett a bal petevezetőt távolítani. Utána azt gondoltuk az orvosommal együtt, hogy gyorsan terhes leszek hiszen eddig nem merült fel a teherbeeséssel kapcsolatban semmi probléma és volt már egy 7 éves kislányom is. Sajnos semmi sem a terveink szerint történt és 2018 áprilistól kezdve nem esetem teherbe. 2018 decemberéig voltunk türelmesek, akkor kezdődtek a célirányos kivizsgálások. 

 

Végül miért döntöttek úgy a párjával, hogy külföldön vágnak bele a beavatkozásba?

Utánaolvastam az itthoni és külföldi lehetőségeknek és Csehországban a genetikai vizsgálat lehetősége vonzó volt. Bár betegség nem indokolta, de egy genetikai szűrésen átesett embrióval nagyobb lehet az esély a sikerre és ekkor már 37 éves voltam a férjem 39, így előfordulhattak már az embriókkal problémák. 

 

Mennyire bonyolult a kapcsolatfelvétel és a kezdeti lépések a kinti intézettel? 

Az intézmény honlapján lévő kapcsolat felvételi adatlapot töltöttem ki és küldtem el nekik. Rövid időn belül kaptam is első konzultációra időpontit kb 4 héttel későbbre. 

Küldtek egy részletes vizsgálati eredményekre kiterjedő kérdőívet azt kellett visszaküldeni, a konzultációra ebből készült fel az orvos. 

 

Nagyon szépen indult a kezelés! Jöttek a jó eredmények. Hogyan élte meg ezt az igen pozitív időszakot a kezelésben?

Minden a nagy könyv szerint zajlott, a klinikán mindenki felkészült és kedves volt. Stimuláció is terv szerint ment, petesejt leszívás sem maradt rossz élmény pedig tartottam az altatástól. Gyakorlatilag végig azt éreztük, hogy a legjobb helyen vagyunk. 

 

Majd sajnos bekövetkezett amitől sokan rettegnek. Nem sikerült az első beültetés. Megnyugtató volt a tudat, hogy az intézet további vizsgálatokkal megoldásokat keresett? 

Milyen vizsgálatokat javasoltak és miért? 

A nagy lelkesedésem itt el is múlt. Ők javasolták akkor az endometrio vizsgálatot , mely az ERA, EMMA, ALICE tesztek egyben. Nem értettem ezt miért nem az első beültetés előtt említették, hiszen én mindent kértem, azt mondtam az első konzultáción, hogy a siker érdekében csináljunk meg mindent ami növeli vagy növelheti az eredményességet. Az akupunktúrát javasolták, az volt az első beültetés előtt is. Sajnos az endometrio vizsgálatot nem javasolták, mivel a protokoll szerint ezt az első sikertelenség után ajánlják csak. 

 

Ezen új eredmények tükrében vágtak bele az újabb kezelésekbe. Majd jött a járvány miatt a határzár. A kezeléseket leállították. Hogyan lehet ezt feldolgozni?

A vizsgálatok eredménye kb 3 hét alatt megérkezett a határzárral együtt, így az áprilisi beültetés eltolódott júniusra. Júniusban már az ERA teszt eredménye szerint történt meg a beültetés, sajnos sikerről itt sem tudok beszámolni. Júliusban egy véralvadásgátlóra rosszul reagált a szervezetem, így az a ciklus kimaradt. Majd augusztus hónapban a domináns tüsző nem nőt megfelelően, így az augusztus 30-ai beültetés szeptember 1-re tolódott, de addigra bejelentették az ismételt határzárat. Így itt álltam egy megkezdett protokollal, lezárt határokkal. Na akkor éreztem azt, hogy oké én értem, hogy van a Jó Istennek humora, de ez már egy kicsit sok. 

 

Milyen megoldás született azóta?

Jött az ötlet, hogy haza hozatjuk az embriókat és egy magyarországi magánklinikán lesz a következő beültetés. Sajnos annyira kiszámíthatatlan a helyzet, hogy mikor mit jelentenek be itthon és milyen szabályokat hoznak a klinikákon, hogy nem merünk így előre tervezni. Most pár vizsgálatot, aminek lejárt az érvényessége azt újra csináltatom és felkészülünk az itthoni beültetésre. Reméljük ennyi kaland után már nyíl egyenes út vezet a sikerhez. 

 

Photo by Anna Shvets from Pexels

A bejegyzés trackback címe:

https://mamidoki.blog.hu/api/trackback/id/tr7416202288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása