Terhes vagyok. És szülész-nőgyógyász.

Terhes vagyok. És szülész-nőgyógyász.

Girl Power - egy méhnyakrák története

2020. június 17. - MamiDoki

Nehéz időszakon vagy túl. Szerencsére jól végződött. Fiatal vagy, szép és teli életkedvvel. Elmeséled nekünk hogyan és mikor kezdődött a kálváriád?

 

Köszönöm szépen a szép szavakat! Körülbelül 2011-2012 magasságában kezdődött. Kis szemölcsszerű képződmények jelentek meg a külső genitáliák környékén. Akkor még nem voltam benne a szakmában, így nem tudtam mire vélni az elváltozást. Egy szülész-nőgyógyász orvos adott felvilágosítást arról, hogy ez HPV fertőzés. Kaptam rá oldatot, amivel kezelnem kellett magam több hétig, nem volt egy kellemes élmény. Vettek mintát is a méhszájamról, melynek az eredménye 16, 33 és 66-os magas rizikójú HPV csoportok együttes jelenléte. Onnantól 2020-ig nem volt teljesen negatív rákszűrésem.

 

Évekig bizonytalan citológiai leleteid voltak. Egészségügyben dolgozva hogyan dolgoztad fel hogy nem történt semmi előrelépés a leletek függvényében?

 

Az évekig tartó várakozó állásmód és eredménytelen immunerősítő kúrák megviseltek. Sajnos éreztem, hogy haladok az elkerülhetetlen felé.

 

Végül mi volt az az eredmény aminek hatására az első műtétre sor került?

 

HSIL CIN III. – súlyos fokú laphám eredetű elváltozás, rákmegelőző állapot

 

Mit éreztél, hogy végül is műtétre van szükség?

Hogyan készültél a műtétre?

 

Bizakodtam, hogy ezután már vége lehet az évek óta tartó mizériának. A műtétre friss vércsoporttal és általános vérképpel, EKG és mellkasröntgen leletekkel készültem. Teljesen nyugodtan érkeztem meg a klinikára, mert tudtam, hogy a legjobb kezekben vagyok.

 

Mi lett a Loop konizáció szövettani eredménye?

Mi történt ezt követően? Hogyan dolgoztad fel lelkileg a hallottakat?

 

A conisatio egyértelműen igazolta, hogy kezdeti stádiumban lévő méhnyakrákom van. Fel kellett keresnem az eredménnyel egy onkológiai intézményt, ahol további vizsgálatokat kértek és megbeszéltük a második műtét időpontját.

 

A plusz vizsgálatok tudatában hogyan készültél a második műtétre?

 

Reménykedve, hogy ez lesz az utolsó! De sajnos ennek a szövettani eredménye is még kisebb 1-1 mm-es telepekben képződött rosszindulatú elváltozást mutatott. Így kellett egy harmadik műtét, szintén loop conisatio plusz cervix abrasio.

 

Mit éreztél amikor az orvos elmondta a szövettan eredményét?

 

Hogy ennek sosem lesz vége!

 

Hogyan lehet ilyen fiatalon továbbmenni, reménykedni annak tudatában, hogy egy harmadik műtétre és szükséged van?

 

Tartotta bennem a reményt az, hogy orvosom mindent megtesz annak érdekében, hogy a későbbiekben még lehessen gyerekem!

 

Mit mondott az orvos mire készülhetsz ha az utolsó műtétnek sem jó a szövettan eredménye?

 

Eredménytől függően vagy a méhnyakcsatornámat távolítják el teljes egészében (hogy tudjak még várandós lenni), vagy legrosszabb esetben a teljes méhemet.

 

Végül is az utolsó műtét meghozta a várt eredményt. Mi volt ez pontosan?

 

TELJESEN negatív szövettani eredmény!!!

 

Ezt követően milyen sűrűn kell szűrővizsgálatra járnod?

 

3-3-3 aztán 6-6-6 havonta. Ha mind rendben lesz, visszatérhetek az évenkénti szűrővizsgálatra.

 

Félsz attól hogy valaha újra át kell menned ugyanezen?

 

Néha ott motoszkál bennem (valahol mélyen) a gondolat, de el is hessegetem.  Azóta még jobban odafigyelek az étrendemre, beadattam magamnak a HPV oltást és sok vitamint szedek. Pozitívan állok a dologhoz, úgy gondolom küzdöttem és K. O-ra győztem.

 

Mit üzennél azoknak a fiatal lányoknak akik hasonló cipőben járnak, mint te?

 

Bátorság, kitartás és soha ne adják fel!

 

Photo by cottonbro from Pexels

A bejegyzés trackback címe:

https://mamidoki.blog.hu/api/trackback/id/tr4715823604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása